Wednesday, September 30

RaYA...rAya...RAya...hurm...Vol. 2..

Sabtu,19 September 2009


Macam biasa laa...sibuk wat persiapan juadah untuk berbuka..hari ni buka makan 'Nasi Jagung'...Pak Ndak(papa) yg masak...Mak Ndak plak masak Ayam Masak Merah...em..besh...aku plak macam biasa laa...tolong pe yg patut...pepagi lagi dah kuar gi pasar..almaklum laa...pasar besar jauh dari kawasan umah nenek ak..nk kene gi sampai pekan Kuala Berang...cari la barang2 yang xde lagi...nak dijadikan cerita...blander my granny rosak..so kene bel
i laa skali kat kuala berang ni..alang2 dah sampaikan...jauh katekan..so juadah berbuka pun siap laa...penuh dgn family mak aku..sepupu aku..padat laa umah nenek aku..sampai aku ngan mak aku beralah makan kat dapur...huk2..suasana malam raya umah nenek aku xla meriah mcm kat melaka..terbayang laa plak suasana kat melaka...mesti aku n the geng tgh sibuk jalan takbir raya umah orang..memang tradisi kat melaka kot...sape yang sudi jemput group masjid bertakbir kat umah,kita akan gi..memang besh...paling besh takbir raya kat umah Datuk Ali...Ketua Menteri Melaka...bukan pe dapat angpau...xkire muda ke tua..jumlah die sama je...yg penting wang besar la...huhu..bile aku terbayangkan saat besh tu rase mcm nk blk je mlk blk...pasai pa kan..bukan nyer dekat pon kan..just berangan jew..continue job kat dapur tolong makcik aku wat ketupat pulut ngan rendang...

to be continue...

~~out..

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More