Tuesday, September 29

RaYA...rAya...RAya...hurm...Vol. 1..

Salam Satu Malaysia semua...

cewah..saje nak promote...hehe..jangan salah tafsir pulak..bukan nak citer pasal satu malaysia..saje nk kongsikan trip aku pi beraya sakan sebenonye....
ha...utk pengetahuan semua..Alhamdulillah aku selamat sampai ke
Kg..dan selamat sampai ke rumah..ape yang bley aku gambarkan sepanjang perjalanan aku beraya taun ni adalah sungguh memenatkan tapi tersangat la besh...sori kpd kengkawan
'YUS+FAIZ+AKI+SUNOI+BILLA' yg menelefon aku untuk ajak beraya...sori xpat join..'FATHI' anak mufti melaka sori gak xpat dtg open house umah ko tp aku wakilkan faiz k..huhu...dan semua la kengkawan skola rendah dan menengah serta EX CIKGU STP yg buat open house taun nie...ramai gak yg buat open house taun ni...dan ada juga yang wat open cafe "Al-Qaseemi" ..sori again xpat join korang..tp aku rase korng mesti suke aku xde kan..yelaa takut habis makanan korang aku kejekan...expcly si 'KOE'...xpe aku dah wakilkan faiz dah..huhu..bile baca blog faiz rase mcm rugi je xjoin..xpe..family first..next year InsyaAllah..jgn plak ramai yang xblk dan xbuat open house k..


Khamis, 17 september 2009

kembali kepada cite aku...aku amik cuti awal..hari khamis aku dh blk melaka dh..malamnyer ade majlis berbuka pose di rumah
E-RIN...so ramai la jugak yg dtg...sempat juga bergosip sementara nk tunggu azan magrib ish3...lepas buka wat tahlil ringkas..pastu blk..haha..aku tumpang 'AZRUL AZWAN IDRIS' pastu singgah bazaar ramadan taman cempaka(famous bazaar at melaka) teman azrul beli selipar raya die dan bli sikit barang2 yg nak dibawa blk ke kg aku...ikutkan bertolak malam ni...tp nak dijadikan cerita pakcik aku kene kerja plak sok pagi..so kene tnggu pakcik aku blk keje laa baru balik kg...aku follow die je..almaklumlaa aku mane laa kenai sgt jln blk terengganu..dah lama xblkkn..so seperti biase aku lepaklaa umah pakcik member aku...sambung makan..pastu ikut dieorg kuar gi cari barang untuk persiapan raya dieorg...


Jumaat, 18 september 2009

sahur hari ni aku makan kat dua rumah...rumah aku dan rumah makcik aku..haha...pagi2 nk kene gi MY DIN..takut kalo lambat nanti ramai org plak...misi die adalah untuk membeli 7 ekor
Ayam dan 3kg udang untuk dibawa blk ke kg...selesai semua tu blk pack brg+baju+barang2 utk dibawa blk ke kg..selesai semua aku soh abg aku checkkn ape yg patut kat kete kancil 850 makcik aku tue..yelaa nk jln jauhkn...takut gak...nak jadikan cite kete kancil tue susah nk start..ntah ape problem ntah aku xtaw...aku ni bab enjin2 nie xtaw langsung...pas blk solat jumaat aku punye 10sion kt abg aku....aku msuk bilik trus tido...dlm ati ni dh rase mls dh nk blk..bengang aku...mane xnye..aku dah soh abg aku check seminggu sebelom lg..tnggu pakcik aku blk...die settlekan...so bertolak la aku ke ganu dlm pukul 4.30 ptg.....buka pose kat Petronas area muadzam shah...just mkn roti sardin jew..pastu continue trip sampai kat R&R gambang lebuhraya pantai timur untuk makan besor plak...aku pn amik mase untuk merehatkan mata..kat 15 minit aku dapt lena..pastu sambung trip ak ke ganu...sebelom sampau singgah pekene kopi kat kedai kopi tepi jalan....sampai umah nenek ak lebih kurang pukul 11.00 lebih gak...penat giler...trus tido...zZZzzzZZzz..

to be continue...

salam

~~out

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More